Несебър в София – 23.30ч.

Защо ли? Защото две луди момичета го пожелаха, помислиха го без дори да се замислят колко налудничаво звучи.. След странната идея да се прекоси Цариградско, за да ни слегне храната, за която се отбихме в „Дивака” /една комерсиална кръчма/ и всяка да си ходи по домовете, моята приятелка заключи, че Цариградско й прилича на главната на Несебър, само дето трябва по-зорко да се огледаш за брега отсреща, за палачинките и пиците на парче и малките синджирчета за по левче висящи на бутката за вестници /например/, светлините си били същите. Всичко е просто въпрос на възприятие, въображение, безгрижна усмивка и човек, който да те разбира какво виждаш, или по-скоро какво искаш да видиш. Разходката по шумния булевард, приближаващите светлини и мръсния въздух, бе силно заглушена от смях…, от истински смешки, радост по изминали моменти и спомени, които някак връщат на каданс изминалото време. Видяхме боси пешеходци…, приятелката ми се опита да извика … „Ей обуй се”, аз последвах с възглас „Вагабонтин…!” Той просто се чувстваше свободно. Искаше да усети свободата си, може би и това е била причината да се вее бос по асфалта  Не мога да се сетя за точния текст, но поздрав, ако сте фенове на Роси Кирилова/.  Аз попитах девойката дали всъщност ние не сме грешни. Ние сме сухарите. Той се чувства свободен. Тя отговори: „Тинейджърите са странно племе, остави ги”. И все пак кое му е хубавото на това да си сухар. Ми не е приятно… Аз не го харесвам, макар и да го практикувам. Опитвам се понякога да разпускам, въпреки че рядко оставам боса насред центъра на София, но все пак … давам го малко по free на моменти. Тинейджърът у мен обаче си отиде отдавна, ако въобще е имало реално такъв. Не мога да се похваля с луди преживявания, моменти на протест и купонясване до зори всяка събота…. Важното е, че мятахме ръце като невидели, телата ни се движеха напълно безцелно, бутахме се, подскачахме, просто се разхождахме безцелно, удоволствие, което много от отдавна не съм изпитвала, камо ли, за да ме накара да седна пред компютъра в момента, в който се прибера и да ви го разкажа.

Минахме и през обява на Savoy на един oт билбордовете по Цариградско. Вече съм толкова уморена, че не помня слогана, но беше за мързела. Имаше един излегнал се момък насред пуст плаж. Точно по нашата тема, нали сме в Несебър. Мързи го явно. С изключение на питието всичко ни съвпада. Ще ме извинявате, ама Savoy определено не са ми фаворити, в каквото и да е било. Продължихме нагоре, почти стигнали брега Плиска. Оказа се, че към 11 градския транспорт не е много активен, дори с измислените табелки за автобусите… Нашата престорена почивка за около час в Несебър се изпари, качвайки се в таксито и казвайки адреса към свидния дом, този, който те чака всяка Божа вечер.

Това беше….сега съм у нас. Мирише на вкъщи, няма чайки, телевизорът работи, пак се говори за поредния ежедневен проблем, а мен дори ме чака легло да оправям…. А не исках да се прибера, защото знам за всичко това, знам, че всяка вечер това получавам. Исках да ходя още, въпреки, че краката не ме държаха. Исках да мисля за Несебър и за измисления бряг само, за да не усещам тревога, притеснение, болка, умора…Исках да видя спокойствие в далечината…

А после почивката не била хубаво нещо. Хора, сезонът отдавна отвори врати, какво чакате 2-ри юли е…

Успех с намирането на добри оферти за морето, ако сте избрали това. Аз все още нямам план за 2-те седмици почивка. Всъщност сега само има предложения. Ще бъде пенсионерска почивка с наште под ръка, но ако наистина си почина, пет пари не давам с кой ще съм.

Сега ми остава да бъда сред тези блещукащи точки поне още месец, после ще му мсиля…

Със здраве…

Вашият коментар

