Една моя неочаквана отпуска?

Днес си мислех, че няма да ми дойде музата за писане. То взе, че ме огря едно прозрение – малко тъжно, както винаги, но бих искала да го споделя.

Днес седях отегчено на лекции, а след това се води, че излязох навън за малко. През по-голяма част от времето, главата ми беше подпряна на дясната ръка и клюмах. Зверски изморена съм. Всеки ден. Вече 6 години работя, уча и живея с това едновременно. Винаги така съм го правила. На всички казвам, че ми харесва и съм удовлетворена от живота си. Така е, постигнах много, научих не малко. Сега съм на 24г. и мога да се похваля с толкова много опит и поглед над пазара, с колкото половината ми колеги в университета, не са и сънували. Е и? За сметка на това аз не изживях онзи готин студентски живот по купони, с много щури моменти, много кръчми и дискотеки по студентски град. Не дивях по общежитията на колегите в малки купони нощем. Докато всички на моята възраст го правеха, аз работех. Печелех точки за пенсия, трупах стаж и професионални умения и изтощавах организма си, който ще работи през следващите 30 години.

Свикнах да излизам в отпуска, когато имам изпити. За мен сесията е равна на отпуска. Това е моето време, в което гледам филми, чета книжки, излизам на кафе с приятели и между другото се явявам на някой друг изпит и ми се ще да изкарам шестичка, защото си падам и бележкарка понякога. На фона на всичко това ми остават още 12 месеца да бъда истинска студентка, освен ако не реша да прекратя тази тегоба завинаги, оставайки прост Магистър в историята на яйчарството. Другият вариант би бил да се превърна и в достолепен Доктор, което за скромната ми 25-годишна възраст, ще си е цяло постижение.

Освен всичките тези съждения, най-много ме притесни едно…. Аз как ще си почивам, когато вече не съм студентка? Какво ще правя толкова с тази своя отпуска, ако нямам изпити? Къде ще ходя? На море? На планина? С кого? И защо? Вече всички са изморени, изтощени. Моите приятели не са на етапа купонясване. Ние си лягаме на дивана вечер и релаксираме, защото дните през седмицата са тежки.  Е как ще оползотворявам 25 дни платен годишен отпуск тогава след спиране на студентските ми права и дейности??? Или пък това е риторичен въпрос и трябва моменталически да работя в посока докторантура?

Waiting for proposals … ?

Вашият коментар

